Driftsmeldinger

Vi har fått inn en melding om en graveskade som berører tjenesten for flere av våre kunder i området Nedre Hunstad. Vi jobber med å få oversikt over saken. Driftsmelding oppdateres ved statusendringer. [Oppdatert klokken 15:30] Det er brudd på hovedfiber i Nedre Hunstad, noe som dessverre er særdeles tidskrevende å fikse. Våre montører vil jobbe på spreng for å få løst opp i dette, men forventet rettetid er ikke før førstkommende fredag 16.02 kl 16:00. Vi beklager de ulemper dette medfører for våre kunder. [Oppdatert Tors 15.02 kl 14:30] Frost/Is i trekkrør gjør feilretting vanskelig. Det er satt på utstyr for å tine rør og bakke, men på grunn av dette vil feilrettingen ta noe lengre tid. Estimert rettetid er utsatt til fredag 16.02 kl 17:00. [Oppdatert Fre 16.02 kl 09:40] Det jobbes fortsatt med å tine rør i bakke, men det går i dag ettersom varmeutstyr har stått på over natten. Vi håper å ha alle tjenester oppe for berørte kunder innen klokken 17:00 i ettermiddag som tidligere varslet, men det vil fortsatt være aktivitet i feltet for å ferdigstille fiberskjøting på ubrukte fibre. [Oppdatert Fre 16.02 kl 16:00] Skjøting pågår for fullt. Vi er sterk i håpet om at alle berørte kunder skal ha tjenestene tilbake innen klokken 17:00 i ettermiddag. Vi holder på til alle er oppe! [Oppdatert Fre 16.02 kl 17:20] En feil har dessverre oppstått under feilrettingen som har gjort at dette tar lengre tid enn først antatt. Våre montører jobber på spreng for å få alle opp så snart som overhode mulig, men det vil nok ta noen timer til. Vi beklager de ulemper dette medfører. Ny estimert rettetid: kl 21:00 [Oppdatert Fre 16.02 kl 20:30 Da har vi fått bekreftet fra montør og teknisk avdeling at alle skadde kundefibre nå er ferdig skjøtet. Dersom du fortsatt mangler tjenester ber vi deg restarte dine lokale enheter, da de kan trenge en "dytt" etter noen dager uten forbindelse. Vi beklager de ulemper denne feilen har medført, men takker samtidig for tålmodigheten som er vist. God helg fra oss i Signal Bredbånd!

Vi har for tiden en feil med en WIMax sektor på Vardefjell. Teknikere jobber med å løse feilen. Dette til orientering.

Trykk på MENY helt oppe på skjermen. Velg "Driftsmeldinger" under kundeservice, eventuelt kopier og lim inn følgende lenke i din nettleser: http://www.signal.no/kundeservice/driftsmeldinger/