Hjelp / FAQ

Under finner du svar på de vanligste spørsmålene som kommer inn til vårt kundesenter. Lurer du på noe du ikke får svar på her gå til signalbox.no for flere spørsmål og svar eller kontakt vårt kundesenter

Våre brukerveiledninger gir deg også en enkel og trinnvis veiledning i hvordan du installerer og setter opp fiberbredbånd, tv og telefoni.

 

Hakking kan forekomme av flere grunner f.eks. dårlig nettverkskabel mellom hjemmesentral og dekoder. Her kan du teste med ny nettverkskabel i første omgang. Utgjør det ikke noen forskjell tar du kontakt med vårt kundesenter.

Bruker du Trådløs TV kan det være eventuell støy og/eller plassering av base/mottaker som er problemet. Plasser gjerne base/mottaker en annen plass for å se om det utgjør noen forskjell, og om du har muligheten kan du teste med direkte kabling. Om ikke noen av det overnevnte fungerer, ta kontakt med vårt kundesenter.

Hvis du benytter deg av Wifi fra hjemmesentralen, kan du se og endre innstillingene for denne på "Min Side" på www.signalbox.no

Vi fakturerer våre kunder annen hver måned og du vil derfor få faktura for 2 måneder med internett- og TV-abonnement. 

PC/Mac:

Dette vil variere med hvilket e-postprogram du ønsker å benytte - men her er den tekniske info du trenger for å få dette til å virke:

Vanlig oppsett (pop3/smtp):
Brukernavn: bruker.navn@signalbox.no
Passord: [ditt passord]
Innkommende server/tjener: pop.altibox.no
        Kryptering: SSL eller TSL
        TCP - Port: 995
Utgående server/tjeneste: smtp.altibox.no
Kryptering: TSL
        TCP Port: 587

IMAP
Brukernavn: bruker.navn@signalbox.no
Passord: [ditt passord]
Innkommende server/tjener: pop.altibox.no
        Kryptering: SSL
        TCP – Port: 993
Utgående server/tjener: smtp.altibox.no
        Kryptering: SSL

 

Mobil og nettbrett

Android
IOS

 

Webmail (e-post i nettleseren):

https://mail.altibox.no/
Brukernavn: bruker.navn@signalbox.no
Passord: [ditt passord]

Hvis hverken Bredbånd, Tv eller Telefon virker kan du sjekke følgende:

Kontroller at alt lokalt utstyr har strøm:
- Hjemmesentral og fiberkonverter
- Dekodere
- Trådløsroutere, switcher og annet lokalt utstyr

Hvis alt dette har strøm, vil det lyse i «power» lampen på hver av disse enhetene – var alt dette i orden, starter vi med omstart av lokalt utstyr – ta ut strømmen på hjemmesentral, dekodere og trådløsrouter mv. vent 20 sekunder før du setter inn strømmen igjen.

Hvis dette ikke hjelper – ta kontakt med vårt kundesenter.

Hvis problemet gjelder trådløstilkobling – anbefaler vi at du ser på altibox.no/wifi for tips til hvordan du kan forbedre trådløsnettet hjemme.

Hvis du merker nedsatt hastighet på kablet tilkobling til internett anbefales det at du kobler en PC direkte i hjemmesentralen med kabel og ikke gjennom egen ruter for å utelukke at eget utstyr er årsaken til vanskene du opplever. 

Dersom hastigheten på bodo.speedtest.net viser nedsatt hastighet tilkoblet med kabel, anbefales det at du kontakter Signal for å få utført et feilsøk.