Altibox har de mest fornøyde kundene - igjen

Publisert :

For syvende år på rad viser EPSI-undersøkelsen at Altibox-leverdør Signal Bredbånd har de aller mest fornøyde kundene i bredbåndsbransjen.

Altibox har de mest fornøyde kundene - igjen

- Å trone øverst syv år på rad i kundetilfredshetsmålinger er ytterst sjelden kost i både norsk og nordisk sammenheng. Det er en råsterk prestasjon av Altibox, sier daglig leder i EPSI Rating Norge, Fredrik Høst.

Mandag 31. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten i telekombransjen. 2600 nordmenn har svart på spørsmålene i undersøkelsen om bredbånd og tv. I år fikk Altibox en score på 71,4 poeng, av 100 mulige på bredbånd, og 69,3 poeng på tv. Det plasserte Altibox helt på topp i begge kategorier.

Altibox bredbånd og Wifi pluss leveres av Signal

Altibox TV leveres av Signal

undefined

- Bredbåndsbransjen har vært preget av generelt lavere kundetilfredshet enn snittet i andre bransjer, og i år har bransjen samlet et noe svakere resultat enn i fjor. Tilfredsheten med Altibox er derimot stabil innen både internett og tv. Det vitner om at Altibox i større grad enn andre leverandører klarer å tilby kundene sine det de ønsker, sier Høst.

Lokal tilstedeværelse er nøkkelen til suksess

Signal har stor tro på at lokal tilstedeværelse og nærhet til kundene er nøkkelen til suksess. Signal har hovedkontor i Bodø, lokalkontor i Troms, Mo i Rana, Mosjøen og er det eneste telecom selskapet med kundesenter i Nord, lokalisert på Fauske. Dette gjør at vi kjenner landsdelen og våre kunder ekstra godt. På denne måten får vi muligheten til å treffe og bli kjent med kundene våre og kunne dem rask og god hjelp», sier teamleder marked og kundeutvikling Kjell Robertsen hos Signal.

Fornøyde fiberkunder

Altibox har den høyeste poengsummen innen bredbånd. Der kommer Telenor og «andre bredbåndsleverandører» på plassene bak. Gjennomsnittlig poengscore på kundetilfredshet for bredbåndsaktørene er 64,4, mens Altibox får 71,4.
- Målingene viser at kundene verdsetter fibertjenestene og kundeservicen fra Altibox. Samtidig er dette en påminnelse om at kundene har skyhøye forventninger, og at vi i Altibox-partnerskapet aldri kan ta foten av gasspedalen i arbeidet med å leve opp til forventningene. Vi er utrolig takknemlige for tilliten, sier styreleder Toril Nag i Altibox.

Altibox øker avstanden

Blant tv-leverandørene er Altibox på topp med Canal Digital Satellitt og Viasat på plassene under. Gjennomsnittlig poengscore er 64,3. Altibox ligger dermed fem poeng høyere enn snittet med en score på 69,3.

- Hele Altibox-partnerskapet har jobbet knallhardt det siste året for levere på de raskt stigende kundeforventningene vi ser i markedet. Altibox-tallene har likevel gått ned noen få desimaler, men avstanden mellom oss resten av bransjen har økt kraftig. Dette indikerer at våre konkurrenter sliter mer enn oss med å leve opp til dreiningen i kundeatferd og kundeforventninger. Målingen viser at den massive satsingen i partnerskapet på økt tjenestekvalitet i alle ledd skaper en positiv forskjell for kundene, sier administrerende direktør Nils Arne Bakke i Altibox.

EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2016:

1. Altibox - 71,4
2. Telenor - 65,1
3. Andre bredbåndsleverandører - 62,3
4. Canal Digital - 61,6
5. Homenet - 61,0
6. Get - 60,3
Bransjesnitt: 64,4

Altibox bredbånd og Wifi pluss leveres av Signal

 

EPSI, kundetilfredshet digital-TV privatmarkedet 2016

1. Altibox - 69,3
2. Canal Digital Satelitt - 64,6
3. Viasat – 63,5
4. Get – 63,4
5. RiksTV – 63,2
6. Andre tv-leverandører – 62,6
7. Canal Digital Kabel – 62,2
Bransjesnitt: 64,3

Altibox TV leveres av Signal

 

Om EPSI Rating

EPSI Rating er ledende leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser, og er å anse som en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Det norske selskapet er en del av EPSI Rating Group, som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i flere andre europeiske land. I Sverige jobber EPSI under navnet Svenskt Kvalitetsindex – SKI.

Les mer om undersøkelsen:

http://www.epsi-norway.org/bransjestudier/bredband/

http://www.epsi-norway.org/bransjestudier/tv-distribusjon/